NYHED SOFWAVE

Hudopstramning uden kirurgi

Book nu

Priser fra 1.500 DKK

Effektiv fjernelse af hudgevækster med laser - uden kirurgi og ar

Laserkirurgi anvendes til fjernelse af flere forskellige godartede hudgevækster som:

Xanthelasma (kolesterol aflejringer omkring øjnene), syringomer, fibromer, gammelmandsvorter, heksevorter, milier, talgknopper og andre godartede hudforandringer.

• Skånsom og effektiv fjernelse af hudgevækster uden kirurgi
  • Minimal risiko for dannelse af ar
  • Garanti for at 90% af hudgevækst fjernes
  • Behandlingstid: 30 – 50 min.
  • Resultat: ca. 2-4 uger
  • Smerteniveau: Lav (bedøvelse)
  • Holdbarhed: permanent
  • Ophelingstid: 3 – 7 dage
  • Konsultation: Gratis
Læs klientvejledning

Fjernelse af hudgevækster med laser

Laser kan fjerne gammelmandsvorter, heksevorter, talgknopper og andre godartede gevækster i huden

Xanthelasma (kolesterol aflejringer omkring øjnene), syringomer, fibromer, gammelmandsvorter, heksevorter, milier, talgknopper og andre godartede hudforandringer.

Hvad er laserkirurgi?

Cutis Clinic er en speciallægeklinik. Derfor kan vi tilbyde Erbium laser, CO2 laser og PlexR (plasma) til at fjerne uønskede hudforandringer – helt uden behov for skalpel, nål og tråd.

Behandlingerne udføres i lokalbedøvelse med creme eller injektion.

Inden laserbehandlingen, skal du møde op til obligatorisk konsultation hos én af vores specialuddannede behandlere.

Ved behandling af hudsygdomme (modermærker, vorter mm.) er der ikke fastsat krav om betænkningstid.

Det betyder at du kan give samtykke til behandling og få foretaget behandlingen med det samme.

Behandlingen

Hvordan foregår behandling med fjernelse af hudforandringer med laser?

Vi starter med at rengøre og desinficere huden. Der tages foto af det område, som skal behandles. Vores læge injicerer derefter lokalbedøvelse (Lidokain med adrenalin), hvilket svir en smule i huden.

Alternativt påføres en lokalbedøvende creme på huden mindst 1 time inden behandlingen. Sidstnævnte løsning anbefales kun, hvis hudforandringen / gevæksten er meget overfladisk.

Derefter fjerner lægen hudforandringen med laser eller plasma, hvilket ikke er smertefuldt, men der kan føles en smule varme i området.

Forløbet

Hvordan er forløbet efter fjernelse af hudforandringer med laser?

På huden i det behandlede område vil du danne et mindre sår, som kan væske i 1-2 dage.

Såret vaskes med vand og mild sæbe morgen og aften, og vores læge kan anbefale klorhexidin eller Fucidin creme, som du efterfølgende køber på apoteket.

Såret må gerne tildækkes med plaster. Sårskorpen kan klø, så længe den er tør.

For at undgå infektion er det vigtigt at undgå at kradse i sårskorpen og holde såret rent ved at vaske med vand og sæbe morgen og aften samt undgå at få skidt og bakterier i såret.

Du kan anvende fugtighedscreme på den tørre sårskorpe, indtil skorpen løsner sig og falder af.

Obligatorisk forundersøgelse

Fjernelse af hudgevækster

Fjernelse af maks. 3 hudforandringer – kr. 3.000,-

Fjernelse af maks. 5 hudforandringer – kr. 3.500,-

Fjernelse af maks. 10 hudforandringer – kr. 4.500,-

Xanthelasma fra kr. 3.500,-

Priser fra 1.500 DKK

Find svar på dine spørgsmål om Fjernelse af hudgevækster

Der er nogle hudforandringer, der ikke er velegnede til laserkirurgisk fjernelse. Det drejer sig fx om flade brune eller mørke modermærker eller hudforandringer, som vokser hurtigt frem igen.

Vi kan ved forundersøgelsen afgøre, om din hudforandring kan fjernes med laser, eller om forandringen skal fjernes kirurgisk.

Så hvis du er i tvivl om den korrekte behandling, så kan du trygt vælge Cutis Clinic – vi vil altid kunne vejlede dig.

Der er en risiko ved alle indgreb på huden. Blødning, infektion og ar kan forekomme, men det ses sjældent.

Når sårskorpen har løsnet sig, vil din hud være let rød i det behandlede område, hvilket gradvist aftager over 1-3 måneder.

Behandlingen er uegnet til personer, som har tendens til at danne brede, tykke ar (keloid).

Du kan principielt gå direkte på arbejde efter behandlingen, men det anbefales, at du bærer et lille plaster på huden, som kan skiftes efter behov i løbet af dagen.

Du må ikke få behandlingen, hvis du har hudinfektion i området, hvis du er gravid eller hvis du er under 18 år uden forældres samtykke.

Uønskede hudforandringer kan vi reducere og ofte fjerne med én behandling, men det kan være nødvendigt at gentage behandlingen for at opnå et optimalt resultat.

Når vi behandler modermærker og andre hudforandringer, der stikker ud af huden, kan man opleve, at forandringen efter nogle måneder langsomt vokser frem igen.

Dette kan man ikke gardere sig imod, og i nogle tilfælde må en hudforandring / gevækst holdes nede med flere behandlinger.

I de fleste tilfælde vokser forandringen dog ikke frem igen efter 1-2 behandlinger.

Fjernelse af hudgevækster

Obligatorisk forundersøgelse - Fjernelse af gevækster uden ar Gratis
Fjernelse af gevækst med laser - 1 stk. 1500 DKK
Fjernelse af gevækster med laser - 2 stk. 2500 DKK