NYHED SOFWAVE

Book nu

Priser fra 5.500 DKK

Øjenlågsløft uden kirurgi

Slip af med hængende og tunge øjenlåg – helt uden operation eller kirurgi! Vi anvender fraktioneret CO2 laser, og derved opnår du resultater uden brug af kirurgi.

• Ikke-kirurgisk behandling
  • Stimulering af kollagendannelse
  • Kort ophelingstid
  • Effektiv opstramning af løs hud omkring øjne
  • Behandlingstid: 30-40 min.
  • Resultat: 3 mdr
  • Smerteniveau: Moderat (bedøvelse)
  • Holdbarhed: permanent
  • Ophelingstid: 3 dage
  • Konsultation: 500 kr. v. speciallæge (refunderes v. behandling)
Læs klientvejledning

Slip af med hængende og tunge øjenlåg - helt uden operation eller kirurgi!

Ikke-kirurgisk øjenlågsløft er en ny behandling, som opstrammer løs hud på øvre eller nedre øjenlåg eller i
begge områder.

Der anvendes fraktioneret CO2 laser, og derved opnår du gode og opstrammende resultater uden brug af kirurgi.

Vi tilbyder øjenlågsløft uden kirurgi i alle vores klinikker.

Hvordan foregår det?

Hvordan foregår øjenlågsløft uden kirurgi?

Ikke-kirurgisk øjenlågsløft foregår uden at skære eller sy i huden.

Vi anvender fraktioneret CO2 laser.

Laserbehandlingen virker ved, at vandmolekyler fra huden fordamper, hvorved huden trækker sig sammen og overskydende hud forsvinder.

Dette svarer til en kontrolleret, punktformet andengradsforbrænding. Behandlingen opstrammer derfor huden uden at påvirke underliggende væv.

co2 laser behandling
øjenlågsløft uden kirurgi

Er det lige så effektivt?

Er øjenlågsløft uden kirurgi lige så effektivt som kirurgisk øjenlågsløft?

Ikke-kirurgisk øjenlågsløft anbefales til personer med tynd og løs, kreppet hud som ligger over globelinjen. Hvis dette er tilfældet for dig, så anbefaler vi øjenlågsløft uden kirurgi.

Kirurgi anbefales til personer med et “fedthernie” som er en fremposning af fast, fyldigt og dybtliggende væv.

OBLIGATORISK forundersøgelse - 500 DKK

Priseksempel:  5.500 DKK

Løft af øvre og nedre øjenlåg: kr. 5.500,- pr. behandling.

Priser fra 5.500 DKK

Find svar på dine spørgsmål om Øjenlågsløft uden kirurgi

Behandling udføres i lokalbedøvelse med en lokalbedøvende creme (EMLA) eller ved at injicere lokalbedøvelse (Lidokain med adrenalin) i huden.

Det anbefales, at du møder uden make-up cirka 1 time før behandlingen, hvor der påføres lokalbedøvende creme.

Ved ikke-kirurgisk øjenlågsløft anbefales det, at der også injiceres en smule lokalbedøvelse under huden, hvorved behandlingen er helt smertefri.

Det er vigtigt konsekvent at anvende solcreme SPF30+ hver dag i 1 måned før og efter behandlingen samt undgå at dyrke solen unødigt.

Behandlingen udføres altid af en af vores erfarne læger.

Behandlingen efterlader små brune sårskorper på huden. Behandling af øvre øjenlåg tager ca. 15 minutter. Behandling af både øvre og nedre øjenlåg tager ca. 25 minutter. Efterfølgende påsmører vores læge en antibiotisk creme.

Du kan med fordel anvende køling på huden efterfølgende, fx en pose med frosne ærter under viskestykke 10 minutter ad gangen med en halv times mellemrum. Dette mindsker hævelsen de kommende dage.

Efter behandlingen vil huden være hævet og rød og der ses små brune skorper på huden. Dette aftager gradvist i løbet af de første 3 dage.

Du bør dagligt vaske huden i mild sæbe eller ansigtsrens og anvende Fucidin salve. Recept laves af lægen i Cutis Clinic.

Små brune skorper kan dækkes med make-up eller mineralsk pudder allerede dagen efter behandlingen.

Undgå at pille eller kradse i huden efter behandlingen, da det øger risikoen for bivirkninger.

Behandlingen kan opleves som sviende og varm.

Efter behandlingen kan der være svie eller prikken i huden i nogle timer eller helt op til 2 dage.

Hævelsen falder gradvist efter 2-3 dage, men din hud kan være let hævet i en måned efter behandling og let rød i ca. 2 måneder efter behandling.

Ikke-kirurgisk øjenlågsløft medfører en lille risiko for infektion i huden, og du bedes straks søge læge i tilfælde af tiltagende rødme, varme, hævelse, smerter eller feber efter behandlingen.

Skorper på huden i det behandlede område løsner sig efter 4-6 dage.

Der er risiko for forbigående øget pigmentering i det behandlede område, hvilket efterfølgende kan reduceres med Hydroquinon creme (receptpligtig). Risikoen er størst ved behandling om sommeren og hos personer med mørk hud.

Ved infektion, krads eller overbehandling kan der opstå ar i huden i det behandlede område.

Hvis du er gravid og ammende, kan vi ikke udføre behandlingen.

Hvis du har hudinfektion i det område, der ønskes behandlet, kan vi først foretage behandlingen, når infektionen er under kontrol.

Hvis du har allergi for bedøvelsesmidler (fx lidokain) skal dette oplyses til lægen.

Ved behandling af øvre øjenlåg opnår du de bedste resultater, såfremt der er tale om løs hud og ikke fremposende fedt.

Dette afgøres bedst med to fingre ved at knibe huden – hvis huden bliver stående, er der tale om løs hud.

Ved forundersøgelse kan vi hjælpe med at afgøre dette.

I områder med tynd hud, fx over og under øjnene, ses en øjeblikkelig opstramning af huden.

Når hævelsen har lagt sig vil det endelige resultat kunne vurderes – men tidligst efter 3 måneder.Du kan gentage behandling efter ca. 3 måneder.

Ved behandling af meget løs hud og tunge øjenlåg, må du forvente, at der skal behandles 2-3 gange for et optimalt resultat.

Der kan uden problemer behandles gentagne gange i samme område for optimering eller vedligeholdelse af resultatet, og du kan forvente, at resultatet bliver bedre med gentagne behandlinger.

Kosmetisk forundersøgelse hos speciallæge - refunderes ved behandling 500 DKK
Løft af øvre og nedre øjenlåg inkl. lokalbedøvelse 5500 DKK