Ansigtsløft (facelift) udført af en af Danmarks mest erfarne plastikkirurger

Når du vælger ansigtsløft hos Cutis Clinic Odense, er du garanteret tryghed og stor erfaring gennem hele dit behandlingsforløb.

bfo jens pilegaard

Ansigtsløft foretages af Jens Pilegaard

Cutis Clinic Odense tilbyder vi ansigtsløft.

Operationen udføres af Jens Pilegaard, der er en af Danmarks mest erfarne speciallæger i kosmetisk plastikkirurgi.

Han har over 25 års erfaring og stor ekspertise i at udføre ansigtsløft.

ansigtsløft (facelift) odense

Kirurgisk ansigtsløft (facelift)

Med alderen opstår der forandringer af huden i ansigtet. De elastiske fibre nedbrydes gradvist, hvilket medfører slaphed og rynkedannelse.

Solens påvirkning af huden, rygning eller et stort vægttab er andre faktorer, der påvirker hudens aldringsproces.

Resultatet bliver kraftigere furer fra næsefløjene og ned (nasolabialfurerne), overskudshud ved underkæben (”hamsterposer”) samt overskudshud fortil på halsen (”kalkunhals”).

Hvis disse forandringer generer dig, kan de reduceres ved en ansigtsløftning.

Læs om kirurgisk ansigtsløft

Behandlingsforløb ved ansigtsløft

konsultation plastikkirurgi jens pilegaard

En grundig og professionel rådgivning er første og vigtigste skridt, når du ønsker at få foretaget ansigtsløft. Derfor er det første, du skal gøre at booke tid til en forundersøgelse hos os.

Konsultationen foregår hos speciallæge i plastikkirurgi, Jens Pilegaard.

jens pilegaard plastikkirurgi

Hvordan foregår en ansigtsløftning?

Operationen foregår i lokalbedøvelse og varer ca. 2,5 timer. Normalt gives der også en ”sovemiddelrus”, der gør, at du er helt afslappet og føler, at tiden går hurtigt.

Operationen udføres ambulant, hvilket betyder, at du kan forlade klinikken umiddelbart efter, at operationen er slut.

Ved operationen laves der et ”u-formet” snit, der starter foran øret, går ned omkring øreflippen og slutter bagved øret. Herfra løsnes huden 4-5 cm ud mod kinderne.

Ansigtsmuskulaturen strammes op, og den overskydende hud fjernes. Huden sys sammen med en tynd nylontråd, der ligger under huden. Den er kun synlig i starten og slutningen af sammensyningen.

Inden du forlader operationsstuen, anlægges der plaster og en sugende forbinding med en komprimerende bandage omkring hovedet.

operation efter

• Du kan forlade klinikken lige efter operationen
    • Du må ikke føre bil i 24 timer efter ”sovemiddelrusen”
    • Du skal forholde dig i ro de første 3 dage, men ikke være sengeliggende
    • Du genoptager normalt dit arbejde efter 1 uge (afhængig af dets karakter)
    • Du skal påregne hævelse og misfarvning af ansigtet

Hvad er prisen på ansigtsløft?

Obligatorisk forundersøgelse

Ansigtsløft (facelift)

Få finansieret denne operation fra kun kr. 544,- pr. md. – Læs mere her>

Få svar på de hyppigste spørgsmål om ansigtsløft

Det endelige resultat kan ses efter 1-2 mdr.

Hævelse og misfarvning forventes at være forsvundet efter den første uge (med individuel variation).

Arrene vil dog fortsætte med at blive pænere og mindre synligt med årene. Det er forskelligt fra person til person, hvordan ens hud danner ar, men den anvendte syteknik giver mulighed for at danne de pænest mulige ar.

Effekten af operationen er varig, men den almindelige aldring kan naturligvis ikke stoppes. Operationen kan gentages, hvis behovet opstår.

Du tilbydes trådfjernelse og kontrol 7 dage efter operationen. Yderligere kontrol kan altid aftales ved behov og er uden beregning.

• Blødning: der vil altid være en grad af blødning fra sårene. Den sugende og komprimerende forbinding, der anlægges ved operationen er normalt nok til at forhindre, at det bliver generende. Det kan i sjældne tilfælde være nødvendigt at stoppe blødningen ved et lille kirurgisk indgreb.
  • Infektion: vil normalt blive synligt indenfor 1-2 uger. Det er sjældent (< 1%) og kan normalt behandles med vand og sæbe. Der er meget sjældent behov for antibiotika.
  • Føleforstyrrelser: du vil opleve nedsat følesans i operationsområdet. Den kommer normalt tilbage i løbet af uger til måneder. Hvis dette ikke er tilfældet efter 3-6 mdr., er tilstanden formentlig blivende, men den er som regel ikke generende.
  • Smerter: de umiddelbare smerter i tilslutning til operationen forsvinder i løbet af dage til uger. Der udleveres en vejledning om smertebehandling efter operationen. Hvis receptpligtig medicin er påkrævet, udleveres dette fra klinikken. Kroniske (vedvarende) smerter ses hos
    < 1% og er vanskelige at behandle.

I forbindelse med forundersøgelsen, får du udleveret skriftlig og detaljeret information om operationen. Det vigtigste er, at du har læst materialet og, at du får besvaret de spørgsmål, du måtte have, så du er velinformeret og tryg omkring, hvad der skal ske.

Operationen foregår i lokalbedøvelse. Du vil få en særskilt vejledning omkring bedøvelsen.

• Du kan forlade klinikken lige efter operationen
  • Du må ikke føre bil i 24 timer efter ”sovemiddelrusen”
  • Du skal forholde dig i ro de første 3 dage, men ikke være sengeliggende
  • Du er normalt tilbage på arbejde efter 1 uge (afhængig af dets karakter)
  • Du skal påregne hævelse og misfarvning af ansigtet

Såfremt der ikke har været komplikationer, er der normalt ingen restriktioner efter 4 uger.

Det er forskelligt fra person til person, hvordan ens hud danner ar, men den anvendte syteknik giver mulighed for at danne de pænest mulige ar. Arret vil fortsætte med at blive pænere og mindre synligt med årene.

Desuden kan der være fysiske forhold, der gør, at du ikke kan forvente et godt resultat af et ansigtsløft. Dine forventninger og muligheder for at indfri dem gennemgås til forundersøgelsen.

Hævelsen og misfarvningen gør, at de fleste ønsker at vente med at genoptage arbejdet til en uge efter operationen.

Du kan varetage dine egenomsorg i hele forløbet. De første tre dage skal du forholde dig i ro men ikke være sengeliggende. Herefter kan aktivitetsniveauet gradvist øges. Vi anbefaler, at du undgår sport og hårdt fysisk arbejde i 4 uger efter operationen.

Du må gerne bruge make-up på huden for at skjule misfarvningen, men det anbefales at undgå at bruge noget direkte på sårene, indtil trådene er fjernet.

Vil du booke tid eller har du spørgsmål om ansigtsløft?