Hudreduktion på lårene

Der kan opstå generende hudoverskud på lårene med alderen eller som følge af stort vægttab.

Løs hud på lårene opstår ofte pga. huden har været udvidet gennem længere tid og ikke trækker sig sammen efterfølgende.

På Cutis Clinic Odense og Cutis Clinic Køge tilbyder vi hudreduktion på lårene

Operationen udføres af vores dygtige speciallæger, der er blandt Danmarks mest erfarne speciallæger i kosmetisk plastikkirurgi.

Læs om hudreduktion på lårene

• Informationer om indgrebet, det forventede resultat, risici/komplikationer og efterforløbet:

Vi anbefaler, at du har en ledsager med samt, at du tænker over eventuelle spørgsmål. Skriv dem gerne ned. Ifølge Sundhedsstyrelsen skal der være mindst 1 uge imellem forundersøgelse og operation.

Hudreduktion På Lårene

Hvordan forbereder jeg mig til operationen?

Det vigtigste er, at du har fået besvaret de spørgsmål, du måtte have inden operationen, så du er velinformeret og tryg omkring, hvad der skal ske. Operationen foregår i lokalbedøvelse eller fuld bedøvelse. Du vil få en særskilt vejledning omkring bedøvelsen.

Vi anbefaler, at du sørger for at have nogen, der kan transportere dig hjem efter operationen. Hvis du ryger, anbefales det at ophøre 6 uger inden operation og undlade at påbegynde rygning efter operationen.

Hvordan foregår operationen?

Operationen foregår enten i lokal bedøvelse med ”sovemiddelrus” eller fuld bedøvelse og varer ca. 1 ¾ time. Overskudshuden på lårene fjernes med forskellige teknikker alt efter mængde og placering. Den bedøvelse og kirurgiske fremgangsmåde, der passer til dig, vil blive gennemgået til forundersøgelsen. Normalt får du ar i lysken og evt. på indersiden af lårene.

Til sidst syes huden sammen i flere lag. Det yderste lag sys med en tynd nylontråd, der ligger lige under huden. Den er kun synlig i starten og slutningen af sammensyningen. Der påsættes plaster, sugende materiale og komprimerende bandage på området.

Hudreduktion På Lårene

Mød vores speciallæger i plastikkirurgi

Javed Akram

Jens Pilegaard

Speciallæge i plastikkirurgi

Jens har arbejdet i ca. 30 år med kosmetisk kirurgi, og trods det opdager han fortsat nye detaljer inden for specialet.

Jens gør sig altid de største anstrengelser for at indfri de forventninger, som er aftalt ved forundersøgelsen. Han oplever stor tilfredshed hos patienterne med sit arbejde.

Han har, gennem mere end 30 år, opbygget et renommé som en af Danmarks absolut dygtigste og mest efterspurgte plastikkirurger.

Du møder Jens på vores privathospital Cutis Clinic i Odense.

Læs mere om Jens
Javed Akram

Speciallæge i plastikkirurgi

Javed blev speciallæge i plastikkirurgi på Odense Universitets Hospital og Aarhus Universitetshospital.

Som afdelingslæge i Roskilde var han ansvarlig for hudopstrammende kirurgi efter massivt vægttab og særligt involveret i ansigtsrekonstruktion efter kræft og del af brystrekonstruktions teamet.

Javed har erfaring med kosmetisk kirurgi fra privathospitaler i Danmark og Skandinavien. Internationalt har han engageret sig i filantropiske kirurgiske missioner og opereret brandsårsofre, syreskadede kvinder og børn med læbe-ganespalte i Kashmir sammen med et team fra England.

Du møder Javed til forundersøgelser i Cutis Clinic Køge og han opererer på vores privathospital i Odense

Læs mere om Javed

Pris på behandling af hudreduktion på lårene

Lokalbedøvelse
Kr. 20.000,-

Få finansieret denne operation (rentefrit) fra kun kr. 393,- pr. md. – Læs mere her>

Pris er ekskl. obligatorisk forundersøgelse på 500kr.
Når du har betalt for denne forundersøgelse, er alle fremtidige kontroller og forundersøgelser (ifm. plastikkirurgi) gratis hos Cutis Clinic Odense.

Fuld bedøvelse
Kr. 26.000,-

Få finansieret denne operation (rentefrit) fra kun kr. 503,- pr. md. – Læs mere her>

Pris er ekskl. obligatorisk forundersøgelse på 500kr.

Få svar på dine spørgsmål om hudreduktion på lårene fra Cutis Clinic

Blødning: der vil altid være en grad af blødning fra et sår. Derfor bliver såret altid dækket af sugende materiale efter operationen. Opstår der blødning fra de dybere lag under huden, ses det umiddelbart efter operationen. Det kan i sjældne tilfælde være nødvendigt at stoppe blødningen ved et lille kirurgisk indgreb.

Infektion: vil ofte blive synligt indenfor 1-2 uger. Det er sjældent (< 1%) og kan normalt behandles med vand og sæbe. Der er meget sjældent behov for antibiotika.

Føleforstyrrelser: du vil opleve betydelig nedsat følesans i operationsområdet. Den kommer normalt tilbage i løbet af måneder. Hvis dette ikke er tilfældet efter 2-3 år., er tilstanden formentlig blivende, men er sjældent generende.

Smerter: de umiddelbare smerter i tilslutning til operationen forsvinder i løbet af dage til uger. Der udleveres en vejledning om smertebehandling efter operationen. Hvis receptpligtig medicin er påkrævet, udleveres dette fra klinikken. Kroniske (vedvarende) smerter ses hos < 1% og er vanskelige at behandle.

Ved fuld bedøvelse: du skal afhentes fra klinikken sidst på dagen for operationen

• Ved lokalbedøvelse: du kan forlade klinikken umiddelbart efter operationen
  • Du må ikke føre bil i 24 timer efter bedøvelsen eller ”sovemiddelrusen”
  • Du er normalt tilbage på arbejde efter få dage (afhængig af arbejdets karakter)
  • Du skal anvende den komprimerende bandage døgnet rundt i 14 dage
  • Du skal forvente hævelse og misfarvning

Det endelige resultat forventes at kunne ses efter ca. 3 mdr. Arret vil dog fortsætte med at blive pænere og mindre synligt med årene. Det er forskelligt fra person til person, hvordan ens hud danner ar, men den anvendte syteknik giver mulighed for at danne de pænest mulige ar.

Effekten af operationen er varig, men den naturlige aldring kan naturligvis ikke stoppes. Ligeledes vil resultatet forringes af vægtændring. Operationen kan normalt gentages.