Stritører

Kosmetisk operation af stritører (flyveører)

Er man født med strittende ører, vil man i mange tilfælde få rettet ørerne ind i en tidlig alder.

Er dette ikke gjort, kan det uden problemer foretages senere i voksenlivet. Det er oftest et arveligt fænomen, og der kan være betydelig forskel på ørerne.

Operationen foretages fra 15 år og opefter.

Læs om behandling af stritører (”flyveører”)

• Informationer om indgrebet, det forventede resultat, risici/komplikationer og efterforløbet:

Vi anbefaler, at du har en ledsager med samt, at du tænker over eventuelle spørgsmål. Skriv dem gerne ned. Ifølge Sundhedsstyrelsen skal der være mindst 1 uge imellem forundersøgelse og operation.

Stritører

Hvordan forbereder jeg mig til operationen?

Det vigtigste er, at du har fået besvaret de spørgsmål, du måtte have inden operationen, så du er velinformeret og tryg omkring, hvad der skal ske. Operationen foregår i lokalbedøvelse eller fuld bedøvelse. Du vil få en særskilt vejledning omkring bedøvelsen.

Vi anbefaler, at du sørger for at have nogen, der kan transportere dig hjem efter operationen. Hvis du ryger, anbefales det at ophøre 6 uger inden operation og undlade at påbegynde rygning efter operationen.

Hvordan foregår operationen?

Det vigtigste er, at du har fået besvaret de spørgsmål, du måtte have inden operationen, så du er velinformeret og tryg omkring, hvad der skal ske. Operationen foregår i lokalbedøvelse. Du vil få en særskilt vejledning omkring bedøvelsen.

Stritører

Pris på behandling af stritører (”flyveører”)

Begge ører
Kr. 12.500,-

Få finansieret denne operation (rentefrit) fra kun kr. 268,- pr. md. – Læs mere her>

Pris er ekskl. obligatorisk forundersøgelse på 500kr.
Når du har betalt for denne forundersøgelse, er alle fremtidige kontroller og forundersøgelser (ifm. plastikkirurgi) gratis hos Cutis Clinic Odense.

Ét øre
Kr. 9.000,-

Få finansieret denne operation (rentefrit) fra kun kr. 199,- pr. md. – Læs mere her>

Pris er ekskl. obligatorisk forundersøgelse på 500kr.

Få svar på dine spørgsmål om behandling af stritører (”flyveører”)

Blødning: der vil altid være en grad af blødning fra et sår. Derfor bliver såret altid dækket af sugende materiale efter operationen. Opstår der blødning fra de dybere lag under huden, ses det umiddelbart efter operationen. Det kan i sjældne tilfælde være nødvendigt at stoppe blødningen ved et lille kirurgisk indgreb.

Infektion: vil ofte blive synligt indenfor 1-2 uger. Det er sjældent (< 1%) og kan normalt behandles med vand og sæbe. Der er meget sjældent behov for antibiotika.

Føleforstyrrelser: du vil opleve betydelig nedsat følesans i operationsområdet. Den kommer normalt tilbage i løbet af måneder. Hvis dette ikke er tilfældet efter 2-3 år., er tilstanden formentlig blivende, men er sjældent generende.

Smerter: de umiddelbare smerter i tilslutning til operationen forsvinder i løbet af dage til uger. Der udleveres en vejledning om smertebehandling efter operationen. Hvis receptpligtig medicin er påkrævet, udleveres dette fra klinikken. Kroniske (vedvarende) smerter ses hos < 1% og er vanskelige at behandle.

• Du skal ikke være sengeliggende
  • Du kan normalt komme tilbage på arbejde efter et par dage (afhængig af arbejdets karakter)
  • Forbindingen skal lades urørt indtil første kontrol 1 uge efter operationen

Sport og anden aktivitet, hvor der er risiko for ryk eller tryk på ørerne, skal undgås de første 4 uger efter operationen.

Resultatet for ørernes position forventes at kunne ses efter 4 uger. Du skal dog forvente, at der går adskillige uger, inden al hævelse og misfarvning af ørerne har fortaget sig. Den anvendte syteknik giver mulighed for at danne de pænest mulige ar.

Effekten af operationen er varig, men indenfor den første måned er der risiko for, at trådene i brusken skær i brusken ligesom en ostehøvl i tilfælde af kraftig eller vedvarende fremadbukning af ørerne.

Du får tid til fjernelse af forbinding og tråde efter en uge. Yderligere kontrol kan altid aftales ved behov og er uden beregning.