Reduktion Af Poser Under øjnene

Reduktion af poser under øjnene

Med alderen oplever mange at få tydelige poser og mørke rander under øjenene. Jo ældre du bliver, jo tyndere bliver huden. Samtidig mister huden fylde pga. af nedsættelsen af kollagen og fedtdepoter, som resulterer i manglende elasticitet i huden. Disse faktorer påvirker også huden under dine øjne, så du kan opleve generende mørke rander og poser under øjnene.

Det er ikke kun alderen der kan medføre poser og mørke rander under øjnene. Faktorer som bl.a. genetik, søvnmangel, dehydrering, stress, allergi og rygning påvirker også huden under dine øjne.

Til de ‘milde’ mørke rander under øjnene er en behandling med filler oftest nok.

Men har du store gener ved poser under øjnene, kan en øjenlågsoperation af de nedre øjenlåg være den bedste løsning.

Læs om reduktion af poser under øjnene

• Informationer om indgrebet, det forventede resultat, risici/komplikationer og efterforløbet:

Vi anbefaler, at du har en ledsager med samt, at du tænker over eventuelle spørgsmål. Skriv dem gerne ned. Ifølge Sundhedsstyrelsen skal der være mindst 1 uge imellem forundersøgelse og operation.

Reduktion Af Poser Under øjnene

Hvordan forbereder jeg mig til operationen?

Det vigtigste er, at du har læst dette materiale og, at du har fået besvaret de spørgsmål, du måtte have inden operationen, så du er velinformeret og tryg omkring, hvad der skal ske. Operationen foregår i lokalbedøvelse eller fuld bedøvelse. Du vil få en særskilt vejledning omkring bedøvelsen.

Vi anbefaler, at du sørger for at have nogen, der kan transportere dig hjem efter operationen. Hvis du ryger, anbefales det at ophøre 6 uger inden operation og undlade at påbegynde rygning efter operationen.

Hvordan foregår operationen?

Operationen foregår i lokalbedøvelse og varer ca. 1 time og 15 min. Den udføres ambulant, hvilket betyder, at du kan forlade klinikken, så snart operationen er slut. Du ligger med lukkede øjne og kan fornemme, at kirurgen arbejder i området, men du mærker ingen smerte.

Snittet lægges umiddelbart under øjenvipperne, hvorefter overskydende hud med underliggende fedt fjernes, og der fortages en opstramning af muskulaturen, så området under øjnene bliver plant. Huden sys sammen med en tynd nylontråd, der ligger under huden. Den er kun synlig i starten og slutningen af sammensyningen i form af en knude. Afslutningsvis bliver der sat tape på sammensyningerne, og der kommer øjensalve i øjnene for at forebygge irritation og øjenbetændelse.

Reduktion Af Poser Under øjnene

Pris på reduktion af poser under øjnene

Kr. 9.500,-

Få finansieret denne operation fra kun kr. 208,- pr. md. – Læs mere her>

Pris er ekskl. obligatorisk forundersøgelse på 500kr.
Når du har betalt for denne forundersøgelse, er alle fremtidige kontroller og forundersøgelser (ifm. plastikkirurgi) gratis hos Cutis Clinic Odense.

Få svar på dine spørgsmål om reduktion af poser under øjnene

Blødning: der vil altid være en grad af blødning fra et sår. Derfor bliver såret altid dækket af sugende materiale efter operationen. Opstår der blødning fra de dybere lag under huden, ses det umiddelbart efter operationen. Det kan i sjældne tilfælde være nødvendigt at stoppe blødningen ved et lille kirurgisk indgreb.

Infektion: vil ofte blive synligt indenfor 1-2 uger. Det er sjældent (< 1%) og kan normalt behandles med vand og sæbe. Der er meget sjældent behov for antibiotika.

Føleforstyrrelser: du vil opleve betydelig nedsat følesans i operationsområdet. Den kommer normalt tilbage i løbet af måneder. Hvis dette ikke er tilfældet efter 2-3 år., er tilstanden formentlig blivende, men er sjældent generende.

Smerter: de umiddelbare smerter i tilslutning til operationen forsvinder i løbet af dage til uger. Der udleveres en vejledning om smertebehandling efter operationen. Hvis receptpligtig medicin er påkrævet, udleveres dette fra klinikken. Kroniske (vedvarende) smerter ses hos < 1% og er vanskelige at behandle.

• Du kan i princippet genoptage dit arbejde dagen efter operationen, hvis det ikke involverer hårdt fysisk arbejde, men hævelsen og misfarvningen gør, at de fleste ønsker at vente til en uge efter operationen.

Det endelige resultat forventes at kunne ses efter 2-3 mdr. Hævelse og misfarvning forventes at være forsvundet efter den første uge (med individuel variation). Arret vil dog fortsætte med at blive pænere og mindre synligt med årene. Det er forskelligt fra person til person, hvordan ens hud danner ar, men den anvendte syteknik giver mulighed for at danne de pænest mulige ar.

Effekten af operationen er varig, men den almindelige aldring kan naturligvis ikke stoppes. Operationen kan gentages.

Du tilbydes trådfjernelse og kontrol 7 dage efter operationen. Yderligere kontrol kan altid aftales ved behov og er uden beregning.